Ajax selectie seizoen 2016-2017

29.02.2016 - 18:42 Uhr
Ajax selectie seizoen 2016-2017 |#11
07.04.2016 - 08:34 Uhr
Ik denk dat Ajax een vrij goede en brede selectie heeft, maar er is nog wel wat te verbeteren.
Keepers:
Jasper Cillessen
Andre Onana
(Diederik Boer)
Eventuele aankoop voor keeper positie:
Bartlomiej Dragowski (Erg talentvolle Poolse Doelman, door hem te kopen kan je als Ajax zijnde ook erg populair worden in Polen. Milik alleen al zorgt ervoor dat veel poolse mensen Ajax volgen. Door nog een talent te kopen, die tevens niet heel duur kan zijn(niet meer dan 3/4 miljoen denk ik), zal je helemaal naam maken in Polen. Moet alleen wel 30/40 wedstrijden spelen, en dus nog een jaar uit ***** n is wel handig.)
Lazar Carevic (was vorige maand op de proef bij Ajax, vrij talentvolle doelman. Hoeft ook niet gelijk een basisplaats (bij Ajax of Jong Ajax), al is het wel handig om hem terug te ***** n aangezien hij nu een basisplaats heeft in Montenegro, kost natuurlijk vrijwel niks (niet meer dan 750k denk ik).
Djordje Nikolic (Is ook op de Proef geweest bij Ajax, vorig jaar. Ook een talentvolle keeper uit Servie. Zal denk ik rond de miljoen kosten)

Linksbacks:
Mitchell Dijks
* Nick Viergever
Eventuele aankoop linksback:
Kingsley Madu (doet het vrij goed bij Trencin. Is nog jong en heeft vooral aanvallend wel wat toe te voegen aan de selectie.(rond 0,5 miljoen))
Maxwell (zeer onwaarschijnlijk, heeft aangegeven dat hij waarschijnlijk gaat stoppen(transfervrij).)
Nathan Ake ( Ook zeer onwaarschijnlijk, heeft echter wel aangegeven dat hij volgend seizoen weer een basisplaats wilt, en deze heeft hij bij Chelsea in ieder geval niet(5+ miljoen)

Centrale verdedigers:
Jairo Riedewald
Joel Veltman
[url=http://www.transfermarkt.nl/mike-van-der-hoorn/profil/spieler/187105Mike van der Hoorn
* Nick Viergever
Eventuele aankopen centrale verdedigers:
Rivaldo Coetzee (Goede jonge centrale verdediger van Ajax Cape Town, heeft ook een basisplaats bij de Nationale ploeg van Zuid-Afrika,(kost rond 1 miljoen, misschien gratis door verband).
Jason Denayer (weer onwaarschijnlijk, weet niet of hij een in de plannen van Guardiola zal voorkomen (3/4 miljoen+)
Jerry St. Juste (groot Nederlands talent, met veel snelheid en goede tackle. Is een vriend van Zivkovic (2-4 miljoen)

Rechtsback:
Kenny Tete
*Van Rhijn
(Leeroy Owusu)
(Terry Lartey Sanniez)
Eventuele aankoop rechtsback:
Abbubaker Mobara (is komende week(weken) op de proef. Redelijk goede rechtsback van Ajax Cape Town, moet echter wel eerst goed genoeg bevonden geworden (onder 1 miljoen)).
Leandro Bacuna (Zou geintereseerd zijn voor een terugkeer naar Eredivisie als Aston Villa degradeert.(1-3 miljoen))

Middenvelders:
Riechedly Bazoer
Nemanja Gudelj
Davy Klaassen
*Thulani Serero
Daley Sinkgraven
(Donny van de Beek)
*Lucas Andersen
Frenkie De Jong
(Abdelhak Nouri)
Eventuele aankopen middenveld:
We hebben al enorm veel talentvolle middenvelders, daarom zou aankoop ***** loos zijn in mijn ogen.

Buitenspelers:
Viktor Fischer
Anwar El Ghazi
Amin Younes
Robert Muric
(Vaclav Cerny)
*Lasse Schone
*Sheraldo Becker
*Queensy Menig
Eventuele aankopen buitenspelers:
Ryan Babel (speler met Ajax hart, en kan in mijn ogen nog steeds wat toevoegen)
Leon Bailey (echt heel stom dat ze deze speler tot 2 maal toe hebben laten schieten, kan denk ik echter nog steeds de overstap maken(2-5 miljoen)) Pione Sisto (is meerdere keren gescout door Ajax, kan ook gelijk veel toevoegen aan selectie(5+ miljoen))

Spitsen:
Arkadiusz Milik
Richairo Zivkovic
(Zakaria El Azzouzi)
Eventuele aankopen:
Klaas Jan Huntelaar (is gelinked met Ajax, en zou misschien nog wel 1 a 2 jaar goed kunnen zijn voor Ajax(gratis)
Vincent Janssen (is veel gelinked met Ajax, maar ook andere clubs. Ik zou hem niet graag bij Ajax zien(6-10 miljoen))
Sebastien Haller (precies hetzelfde verhaal als Janssen, maar misschien nog duurder)
Sergio Diaz (nog jonge maar heel bewegelijke spits uit Paraguay)



We hebben dus een erg goede selectie met enorm veel talent . Enkele spelers hebben een * voor hun naam. In mijn ogen zullen deze spelers moeten vertrekken, of dit op basis van huur of verkoop is verschilt per speler. De spelers tussen haakjes (...), zullen vooral hun wedstrijden spelen bij Jong Ajax.
Dieser Beitrag wurde zuletzt von Basdss am 07.04.2016 um 08:35 Uhr bearbeitet
Ajax selectie seizoen 2016-2017 |#12
28.04.2016 - 11:00 Uhr
Citaat van Basdss
Ik denk dat Ajax een vrij goede en brede selectie heeft, maar er is nog wel wat te verbeteren.
Keepers:
Jasper Cillessen
Andre Onana
(Diederik Boer)
Eventuele aankoop voor keeper positie:
Bartlomiej Dragowski (Erg talentvolle Poolse Doelman, door hem te kopen kan je als Ajax zijnde ook erg populair worden in Polen. Milik alleen al zorgt ervoor dat veel poolse mensen Ajax volgen. Door nog een talent te kopen, die tevens niet heel duur kan zijn(niet meer dan 3/4 miljoen denk ik), zal je helemaal naam maken in Polen. Moet alleen wel 30/40 wedstrijden spelen, en dus nog een jaar uit ***** n is wel handig.)
Lazar Carevic (was vorige maand op de proef bij Ajax, vrij talentvolle doelman. Hoeft ook niet gelijk een basisplaats (bij Ajax of Jong Ajax), al is het wel handig om hem terug te ***** n aangezien hij nu een basisplaats heeft in Montenegro, kost natuurlijk vrijwel niks (niet meer dan 750k denk ik).
Djordje Nikolic (Is ook op de Proef geweest bij Ajax, vorig jaar. Ook een talentvolle keeper uit Servie. Zal denk ik rond de miljoen kosten)

Linksbacks:
Mitchell Dijks
* Nick Viergever
Eventuele aankoop linksback:
Kingsley Madu (doet het vrij goed bij Trencin. Is nog jong en heeft vooral aanvallend wel wat toe te voegen aan de selectie.(rond 0,5 miljoen))
Maxwell (zeer onwaarschijnlijk, heeft aangegeven dat hij waarschijnlijk gaat stoppen(transfervrij).)
Nathan Ake ( Ook zeer onwaarschijnlijk, heeft echter wel aangegeven dat hij volgend seizoen weer een basisplaats wilt, en deze heeft hij bij Chelsea in ieder geval niet(5+ miljoen)

Centrale verdedigers:
Jairo Riedewald
Joel Veltman
[url=http://www.transfermarkt.nl/mike-van-der-hoorn/profil/spieler/187105Mike van der Hoorn
* Nick Viergever
Eventuele aankopen centrale verdedigers:
Rivaldo Coetzee (Goede jonge centrale verdediger van Ajax Cape Town, heeft ook een basisplaats bij de Nationale ploeg van Zuid-Afrika,(kost rond 1 miljoen, misschien gratis door verband).
Jason Denayer (weer onwaarschijnlijk, weet niet of hij een in de plannen van Guardiola zal voorkomen (3/4 miljoen+)
Jerry St. Juste (groot Nederlands talent, met veel snelheid en goede tackle. Is een vriend van Zivkovic (2-4 miljoen)

Rechtsback:
Kenny Tete
*Van Rhijn
(Leeroy Owusu)
(Terry Lartey Sanniez)
Eventuele aankoop rechtsback:
Abbubaker Mobara (is komende week(weken) op de proef. Redelijk goede rechtsback van Ajax Cape Town, moet echter wel eerst goed genoeg bevonden geworden (onder 1 miljoen)).
Leandro Bacuna (Zou geintereseerd zijn voor een terugkeer naar Eredivisie als Aston Villa degradeert.(1-3 miljoen))

Middenvelders:
Riechedly Bazoer
Nemanja Gudelj
Davy Klaassen
*Thulani Serero
Daley Sinkgraven
(Donny van de Beek)
*Lucas Andersen
Frenkie De Jong
(Abdelhak Nouri)
Eventuele aankopen middenveld:
We hebben al enorm veel talentvolle middenvelders, daarom zou aankoop ***** loos zijn in mijn ogen.

Buitenspelers:
Viktor Fischer
Anwar El Ghazi
Amin Younes
Robert Muric
(Vaclav Cerny)
*Lasse Schone
*Sheraldo Becker
*Queensy Menig
Eventuele aankopen buitenspelers:
Ryan Babel (speler met Ajax hart, en kan in mijn ogen nog steeds wat toevoegen)
Leon Bailey (echt heel stom dat ze deze speler tot 2 maal toe hebben laten schieten, kan denk ik echter nog steeds de overstap maken(2-5 miljoen)) Pione Sisto (is meerdere keren gescout door Ajax, kan ook gelijk veel toevoegen aan selectie(5+ miljoen))

Spitsen:
Arkadiusz Milik
Richairo Zivkovic
(Zakaria El Azzouzi)
Eventuele aankopen:
Klaas Jan Huntelaar (is gelinked met Ajax, en zou misschien nog wel 1 a 2 jaar goed kunnen zijn voor Ajax(gratis)
Vincent Janssen (is veel gelinked met Ajax, maar ook andere clubs. Ik zou hem niet graag bij Ajax zien(6-10 miljoen))
Sebastien Haller (precies hetzelfde verhaal als Janssen, maar misschien nog duurder)
Sergio Diaz (nog jonge maar heel bewegelijke spits uit Paraguay)



We hebben dus een erg goede selectie met enorm veel talent . Enkele spelers hebben een * voor hun naam. In mijn ogen zullen deze spelers moeten vertrekken, of dit op basis van huur of verkoop is verschilt per speler. De spelers tussen haakjes (...), zullen vooral hun wedstrijden spelen bij Jong Ajax.


Mooi overzicht @Basdss

- Ik ben benieuwd wat er met de keeperspositie gaat gebeuren. Cillessen ligt nu nog 2 jaar vast en zal dus dit jaar, of volgend jaar vertrekken bij Ajax (hangt ervan af of hij mooie aanbiedingen zal krijgen). Dus er zal al een plan bij Ajax klaar moeten liggen. Vinden ze Onana er al klaar voor? Zo niet, volgend jaar wel? Wie hebben ze dan op het oog als eerste doelman?

Je keeperssuggesties zien er interessant uit, maar ik ken ze eerlijk gezegd niet.

- Viergever blijft denk ik een prima back-up voor LB, met daarachter evt. Warmerdam of Riedewald. Daarvan is Warmerdam de aanvallendste, maar een echt goede aanvallende LB zouden ze moeten halen. Die Madu klinkt interessant. Ik denk niet dat Aké zal komen.

Ik denk dat Ajax een evt. CV gewoon uit NL moet halen, er loopt genoeg talent rond, of als er een buitenkansje is in het buitenland die gewoon halen.

- RB heeft Ajax zelf genoeg, dus hoeft geen nieuwe voor gehaald te worden.

- Ervaring of échte kwaliteit voor op het middenveld zou niet verkeerd zijn bij Ajax denk ik, ten minste als ze echt mee willen doen in Europa. Die zie ik dan in de vorm van een échte AM of een pure CVM die ook goed kan voetballen.

- Die Leon Bailey is echt een heel lang verhaal, maar die kon Ajax gewoon niet halen (Regels EU). Trencin kon hem op zijn 16e al wel halen, maar doordat dit bestuur het niet heeft op Ling, is hij daarna naar Belgie gegaan. Erg jammer, maar Ajax had ook al heel veel zeer talentvolle middenvelders.

- Sisto is denk ik niet zoveel, dan kun je net zo goed Becker terughalen.

- Spits ben ik het mee eens, Milik moet gewoon een concurrent/back-up krijgen, jouw rijtje had ik ook zo ongeveer in gedachten. Maar het is afwachten of zowel Milik als de nieuwe spits het zien zitten om de concurrentiestrijd aan te gaan. Ik ben benieuwd.
Ajax selectie seizoen 2016-2017 |#13
07.05.2016 - 18:28 Uhr
Ik heb veel dingen gelezen op dit forum en zo zie ik Ajax volgend seizoen:

Doelman:
Vertrek: (Cillessen)
Cillessen vertrek waarschijnlijk. Opties:
- Dragowski
Heb ik gelezen, is inderdaad een groot talent. Weet niet of hij al gelijk in de basis kan
- Padt
Hij is één van de uitblinkers bij Fc Groningen. Heeft ook in de jeugd van Ajax gevoetbald. Ik weet niet of hij wel goed genoeg is voor Ajax.

Verdediging:
Vertrek: van Bruggen (naar PSV...), Van Rhijn

Van Bruggen hoeft niet opgevolgd te worden.
Misschien nog wel een centrale verdediger halen (Letschert, St. Juste, Coetzee) en Viergever als back-up voor Dijks gebruiken.

Als back up voor Tete:
- Owusu uit de jeugd (volgens transfermarkt-waarde beste verdediger van jong Ajax.
- Bacuna

Middenveld:
Vertrek: Serero

Ajax heeft genoeg talent-middenvelders in de jong Ajax. Als het lukt Sneijder of Ziyech halen, maar dat lukt waarschijnlijk niet.

Aanval:
Vertrek: (Milik), (Fischer), (de Sa), (El Ghazi)

Het schijnt dat Inter interesse heeft in Milik. Fischer komt door Younes niet meer aan spelen toe en kan daarom het best vertrekken.

Opties voor spits:
- Huntelaar
Ik zie hem wél terugkomen naar Ajax.
- Haller
Twijfel
Vincent Janssen komt sowieso niet. Dat heeft Ajax gezegd en Janssen past ook helemaal niet bij Ajax.

Opties vleugel:
Andersen, Menig, Becker en de Sa komen terug van hun uitlening. De Sa heeft niks te zoeken bij Ajax, en Menig of Becker moet nog een seizoen verhuurd worden aan Pec. Ook zou Ajax interesse hebben in Bruma (lees ik net).

Dm: Padt/Dragowski
Dm: Boer
Dm: Onana
Cv: Veltman
Cv: Riedewald
Cv: van der Hoorn
Cv: Letschert/st. Juste/Coetzee
Ra: Tete
Ra: Owusu/Bacuna
La: Dijks
La: Viergever
Cm: Bazoer
Cm: Gudelj
Cm: van de Beek
Cm: Nouri
Am: Klaassen
Am: Sinkgraven
Rb: El Ghazi/Schöne
Rb: Muric/Cerny
Lb: Younes
Lb: Andersen
Lb: (Bruma)
Sp: Milik/Huntelaar/Haller
Ajax selectie seizoen 2016-2017 |#14
09.01.2017 - 11:21 Uhr
Wintertransfers:

Vertrokken:
Bazoer (Wolfsburg), Gudelj (China)
Mogelijk: El Ghazi (AS Roma, Lazio)
Winst: €17,5 miljoen

Aanwinsten:
Ajax wil een buitenspeler en eventueel een spits en een linksachter.

Buitenspeler:
- Everton Felipe
Staat op het verlanglijstje bij Ajax. Hij moet volgens zijn zakenwaarnemer wel 10 miljoen opleveren. Er is wel genoeg geld binnengekomen door de transfers van Bazoer, Gudelj en Milik (laatste zomer), maar ze moeten h6em wel erg graag willen om er 10 miljoen voor te betalen.
- Sam Larsson
Een uitblinker van Heerenveen. Vooral dit seizoen is hij belangrijk. Zelf is hij ook wel geïnteresseerd in een transfer. Succes gegagandeerd en sowieso goedkoper dan Everton Felipe. Er ziet alleen minder groei in. Maar Ajax lijkt pas voor Larsson te gaan als Felipe niet haalbaar is.
- Hirving Lozano
Over gelezen. PSV is ook in hem geïnteresseerd geweest, net als Man U. Hij kost alleen wel erg veel.

Linksachter:
- Ridgeciano Haps
Fantastische linksachter. Staat ook op het lijstje en lijkt haalbaar. Alleen moet er dan wel geld voor zijn na de aankoop van een buitenspeler.

Spits:
- ???
Lijkt mij niet echt nodig. Wel zijn er veel geruchten dat Huntelaar naar Ajax gaat komende zomer.
  Post-Optionen
Den kompletten Thread wirklich löschen?

  Paten-Optionen
Möchtest Du den Beitrag wirklich löschen?
  Diesen Beitrag alarmieren
  Diesen Beitrag alarmieren
  Diesen Beitrag alarmieren
  Lesezeichen
  Abonnierte Threads
  Guter Beitrag
  Guter Beitrag
  Guter Beitrag
  Post-Optionen
Nutze die Thread-Suche, wenn Du diesen Post in einen anderen Thread verschieben möchtest. Drücke Thread erstellen, wenn aus diesem Post ein eigenständiger Thread werden soll.